Сторінка 1 з 3

Проект "Бобри"

Додано: 07 жовтня 2015, 15:29
moonhause
Доброго часу доби Шановні друзі.

Отже після Вдалого тестування пілотного "Бобра-2.0", та після "Табору велоконструкторів", Весь свій вільний час проводжу за проектуванням.
І ось є деякі проміжні результати.
До вашої уваги тиколісний "Бобер-Фермер" - трайк що нахиляється з задніми незалежними амортизаторами (є деякі ідеї стосовно синхронізаціі, та блокування)
111.jpg
111.jpg (423.06 Кіб) Переглянуто 14714 разів
Креслення
Финалка трайк.jpg
Финалка трайк.jpg (312.22 Кіб) Переглянуто 14711 разів
Финалка трайк наклон.jpg
Финалка трайк наклон.jpg (355.08 Кіб) Переглянуто 14711 разів
До того ж за 5 операцій він перетворюється на "Бобер-соло" - двоколісний лігерад
Финалка2.jpg
Финалка2.jpg (236.67 Кіб) Переглянуто 14711 разів
Соло.jpg
Соло.jpg (403.15 Кіб) Переглянуто 14711 разів

Re: Проект "Бобри"

Додано: 07 жовтня 2015, 16:08
moonhause
Мабуть є обмеження на кількість файлів у пості, тож ось той що не вліз :-) "Бобер-Соло"
222.jpg
222.jpg (169.33 Кіб) Переглянуто 14710 разів
Цього Бобра робитиму на 28 колеса, на більш високу людину. :-)
Тож запрошую до розмови, критикуйте, запитуйте, навчайте. Обожнюю конструктивний діалог

Re: Проект "Бобри"

Додано: 08 жовтня 2015, 00:29
Igor-Creator
Ну що ж, почнемо конструктивний діалог :roll:
Бачу, що порівняно з першою версією "Бобра" у новому проекті змінена форма керма. Цікаво, з чим це пов'язано? Чим нове кермо краще від старого?
Також цікаво буде дізнатися більш подробиць про механізм нахилу трайка, але, наскільки я розумію, це буде трошки пізніше...
І ще одне питання: яку програму ти використовуєш для тривимірного проектування?

Re: Проект "Бобри"

Додано: 08 жовтня 2015, 08:16
moonhause
Форма керма змінена, бо в цій версіі збільшено нахил сидіння та рульової. Тепер ногам не потрібно буде проходити у арку керма. Воно винесене ближче до тіла. В загалі, коли робив першого бобра то коливався між цими двома варіянтами, тож хочу порівняти на практиці. Схему нахилу вже проробив, звичайно покажу. І є ще з цього приводу ідея реалізаці нахилу та блокування, але про неї пізніше.
Використовую програму Inventor.

Re: Проект "Бобри"

Додано: 08 жовтня 2015, 09:08
Igor-Creator
moonhause писав:Мабуть є обмеження на кількість файлів у пості, тож ось той що не вліз :-)
Так, ліміт справді є. Зараз збільшу ліміт приєднаних файлів до 10 штук у одному пості.

Re: Проект "Бобри"

Додано: 08 жовтня 2015, 09:12
moonhause
Ще варіант з двома дитячими велокріслами:
Бобр трудяга.jpg
Бобр трудяга.jpg (62.96 Кіб) Переглянуто 14695 разів
Стосовно нахилу. Ось як зроблена підвіска:
12087883_995204100532561_3720901083479052776_o.jpg
12087883_995204100532561_3720901083479052776_o.jpg (58.89 Кіб) Переглянуто 14695 разів
Зараз буду робити незалежну підвіску на кожне колесо без блокування. Хоча є ідея як зробити її залежною (нахил правого обернений до лівого) та поставити систему блокування, щоб на зупинках можна було сидіти як на жорсткому трайку. До того ж маю дві концепції як це реалізувати, але це все здорощує та ускладнює конструкцію

Re: Проект "Бобри"

Додано: 08 жовтня 2015, 09:38
moonhause
Механічна: встановити на вали конічні шестерні(наприклад з болгарки), поставити проміжну шестерню. Амортизатор закріпити на вал проміжної шестерні, а також на проміжну шестерню поставити дискові гальма для блокування
Гідропневматична: Гідропневматичні амори з поєднаною газовою камерою. Камери аморів поєднані через клапан. Блокування виконується через перекриття клапану. Тож коли блокування знято. Повітря вільно переходить з правої камери до лівої, що дозволяє тримати рівновагу як на двоколісному. Клапан перекриваємо і кожний амор працює на своє колесо. Десь так

Re: Проект "Бобри"

Додано: 08 жовтня 2015, 11:08
Igor-Creator
moonhause писав:Механічна: встановити на вали конічні шестерні(наприклад з болгарки), поставити проміжну шестерню. Амортизатор закріпити на вал проміжної шестерні, а також на проміжну шестерню поставити дискові гальма для блокування
Гарна ідея - я сам думав про такий варіант. Тільки замість шестерень з болгарки я планував використати шестерні та сателіти від звичайного автомобільного диференціалу, тільки треба знайти найменший та найлегший з них :) До речі, проміжних шестерень краще використати дві, розташувавши їх діаметрально протилежно (так, як це зроблено у автомобільному диференціалі) - тим самим компенсуються бокові зусилля на шестерні та вали.
moonhause писав:Гідропневматична: Гідропневматичні аморти з поєднаною газовою камерою.
Чудова новаторська ідея! Особисто мені аналогів такої конструкції досі не попадалося. Дуже цікаво буде побачити реальні випробування цієї ідеї.

Залишається ще й третій, найпримітивніший (але не найкращий) варіант - звичайна система важелів...

Re: Проект "Бобри"

Додано: 08 жовтня 2015, 12:54
moonhause
Важелі - не цікаво :-). Було і вигляда не елегантно.
НАжаль після мозгового штурму з замовником від ідеї переносити амори під сидіння відмовився. розміщу їх на вилках (систему блокування всеодно не робимо), а проміжну деталь "Дельту" зроблю щей невеличким кузовом, ось картинка у першому наближенні:
Изображение.jpg
Изображение.jpg (72.74 Кіб) Переглянуто 14688 разів
Вирішили ставити більш дорогі амортизатори з блокуванням ходу. Фактично на зупинці блокуються обидва і все - порядок.

Re: Проект "Бобри"

Додано: 08 жовтня 2015, 12:56
Velodreamer
Ого, все так високотехнологічно! І це круто! Єдине, що я б зауважив - передній привід для вантажного не найкращий вибір, якщо передбачається їздити по якихось горочках. Наприклад на наші тутешні навіть задній привід буксує іноді.