Сторінка 1 з 1

В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Додано: 05 вересня 2014, 16:13
Velodreamer
Давно пора підяти тему. Я не спеціаліст по переднєпривідних лігерадах, тому прошу знаючих людей розказати і показати на малюнках, в чому полягає різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"?
http://hpv.com.ua/2014/09/veloshezlong- ... 1987g-rus/ - публікація з описом схеми Мазурчака (1987) р
Зображення

Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Додано: 25 вересня 2014, 09:39
Igor-Creator
Я теж доки що не спец по передньопривідних лігерадах, але можу судити про них на основі своїх загальнотехнічних знань.
На даний час я бачу три відокремлені гілки розвитку передньопривідної HPV-техніки (не враховуючи деякі дуже екзотичні моделі). Я маю на увазі моделі з переднім приводом та рухомою кареткою, коли передне колесо є також рульовим.
Основна різниця між ними полягає у трьох моментах:
-- місце розташування рульової колонки (рульового шарніру)
-- кут нахилу рульового шарніру
-- трейл
Розглянемо усі три типа по черзі.

1. Привід "Мазурчак", як його прийнято звати у нас. Його характерна особливість полягає у тому, що місце розташування та кут нахилу рульової колонки майже співпадає з задньопривідними моделями лігерадів та класичними вертикальними велосипедами. Окрім розробок шановного Володимира Аксентійовича, до цього класу можна віднести дуже відому серію передньопривідних лігерадів CruzBike. Таку ж схему має "Андроїд" Йосипа Седлаковича, коли він поставлений у "верхню" позіцію. Взагалі-то кут нахилу рульової колонки у деяких моделей може бути меншим від "класичного" (той же "Андроїд" у "нижній" позиції, а також апарати фірми "Зокра"), але друга характерна особливість - розташування рульової колонки попереду сидіння - якраз і може відрізнити таку схему. Іще однією особливість цього типу приводу є використання "верхнього" руля - типу "супермен" або від класичного велосипеда.
Туристичний Крузбайк "Квест"
Туристичний Крузбайк "Квест"
Cruzbike-Quest.JPG (63.48 Кіб) Переглянуто 16323 разів
Швидкісний Крузбайк "Вендетта" для перегонів
Швидкісний Крузбайк "Вендетта" для перегонів
Cruzbike-Vendetta.jpg (72.67 Кіб) Переглянуто 16323 разів
2. Флевобайк, усі його клони та схожі на нього апарати. У них рульовий шарнір розташований ближче до середини лігерада, майже під сидінням, кут нахилу рульового шарніру близький до 45 градусів, але трейл все одно лишається таким же, як у задньопривідної велотехніки, тобто невеликий позитивний, розміром декілька сантиметрів. Руль завжди "нижній" (аватар) або може взагалі бути відсутнім.
Флево-трайк
Флево-трайк
FlevoTrike.jpg (161.93 Кіб) Переглянуто 16323 разів
Флево-рейсер
Флево-рейсер
flevo-racer.jpg (122.43 Кіб) Переглянуто 16323 разів
3. "Пітони". Ось тут починається саме цікаве. Кут нахилу рульової колонки у цих апаратів коливається від 55 до 75 градусів (у середньому 60-65), рульовий шарнір розташований ще далі від переднього колеса, дуже низько (під сидінням), але основна відзнака класичних "пітонів" - великий негативний трейл, який може сягати 20-30 см! Саме цей фактор - великий негативний трейл - якраз і відрізняє справжні "пітони" від інших передньопривідних лігерадів та трайків. Рулюються "пітони" майже повністю ногами, тому руль у класичному його розумінні або відсутній, або виконує чисто номінальні функції ( встановити перемикачі та гальмівні ручки та класти на нього руки під час подорожі)
Класичний пітон-лігерад
Класичний пітон-лігерад
Python-1.jpg (89.03 Кіб) Переглянуто 16323 разів
Пітон-2-вантажний (конструкція Олексія Ганшина)
Пітон-2-вантажний (конструкція Олексія Ганшина)
Cargo_Python_2.jpg (115.74 Кіб) Переглянуто 16323 разів
Окрім перерахованих виже, бувають ще й інші конструктивні схеми HPV-техніки з переднім приводом: наприклад, з нерухомою кареткою (тоді цеп трохи скручується при поворотах переднього колеса) або з нерухомим переднім колесом та керованим заднім мостом (приклад - трайк харьковчанина Юрія Ружицького), але зараз ми їх тут не розглядаеємо.

Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Додано: 27 вересня 2014, 13:04
Velodreamer
Дуже дякую за аналіз! Це має бути у виглді статті на сайті!

Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Додано: 29 вересня 2014, 07:20
Igor-Creator
Velodreamer писав:Дуже дякую за аналіз! Це має бути у виглді статті на сайті!
Добре, зроблю статтю. А ще у статтю добавлю трішки більше подробиць про "Зокру" та її аналоги - їх відрізняє більший нахил рульової вісі та більший трейл.
Класична "Зокра"
Класична "Зокра"
zockra.jpg (109.35 Кіб) Переглянуто 16296 разів

Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Додано: 29 вересня 2014, 15:03
Velodreamer
Тобто "Зокра" не пітон, а "крузбайк\мазурчак"?

Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Додано: 30 вересня 2014, 07:37
Igor-Creator
Velodreamer писав:Тобто "Зокра" не пітон, а "крузбайк\мазурчак"?
Вважаю, що саме так і є! Я начебто досить аргументовано це виклав...
Ось той самий легендарний "Велотрон", створений паном Мазурчаком ще біля 30 років тому. Порівняй із сучасною "Зокрою" місце розташування та кут нахилу рульової колонки, трейл, форму та місце розташування руля. А потім порівняй усі ці характеристики "Зокри" з класичним "Пітоном". Як на мене, то висновки виходять більш ніж очевидні...
Оригінальний "Велотрон" - той самий, про який писали в журналі "Моделіст-Конструктор" у 1987 році
Оригінальний "Велотрон" - той самий, про який писали в журналі "Моделіст-Конструктор" у 1987 році
velotron.jpg (198.06 Кіб) Переглянуто 16289 разів

Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Додано: 03 жовтня 2014, 19:55
Velodreamer
Дуже цікавий відеоканал від любителя пітонів: http://youtu.be/luXB98S9Z7g
Рекомендую

Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Додано: 07 жовтня 2014, 07:15
Igor-Creator
Так, і справді цікавий відеоканал! Я підписався на нього одразу ж, після першого перегляду. Цей товариш створює дуже цікаві та незвичні експериментальні моделі, які реально їздять, незважаючи на їх нетрадиційну схему.
У свою чергу, пропоную два канали любителів Флевобайка:
http://www.youtube.com/user/FlevoMartin/videos
http://www.youtube.com/user/recumbentbike/videos