Універсал - 2
Модератори: Velodreamer, Igor-Creator
- Velodreamer
- Засновник
- Повідомлень: 314
- З нами з: 23 червня 2014, 11:25
- Реальне ім'я: Олексій Ганшин
- Звідки ви?: Холодний Яр, Україна
- Контактна інформація:
Універсал - 2
Починаю роботу над новим трайком. Планую використати досвід, набутий під час проектування і тестування "Гармонії". Трайк маю закінчити приблизно за місяць (до стану, в якому він зможе їздити), потім планую працювати над обтікачем.
- Вкладення
-
- Trike95.png (171.94 Кіб) Переглянуто 24246 разів
-
- Trike94.png (176.54 Кіб) Переглянуто 24246 разів
-
- Trike93.png (114.67 Кіб) Переглянуто 24246 разів
-
- Trike92.png (86.65 Кіб) Переглянуто 24246 разів
-
- Trike9.png (142.34 Кіб) Переглянуто 24246 разів
-
- 97.png (155.16 Кіб) Переглянуто 24246 разів
5393 км в 2013-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
- Igor-Creator
- Засновник
- Повідомлень: 62
- З нами з: 23 червня 2014, 08:35
- Реальне ім'я: Ігор Галанін
- Моя HPV-техніка:: Лігерад "Колумб" (2012 р.), лігерад "Світанок" (2015 р.), складний велосипед "Еврика-XXI" (2018 р.)
- Звідки ви?: Київська область
- Контактна інформація:
Re: Універсал - 2
Чудово, Олексію! Мені завжди цікаво дізнаватися про твої нові проекти, тим більш кожна твоя конструкція стає більш досконалою у порівнянні з попередніми. Більшість деталей та конструктивних рішень цього проекту мені зрозумілі, але є й декілька питань:
1. Чим викликане використання такої довжелезної задньої консолі? Якщо з використанням труби замість вилки та консольним кріпленням заднього колеса начебто все зрозуміло, то з приводу довжини цієї труби мені не ясно - чим саме вона виграє у порівнянні з такою є самою консольною трубою, але удвічі коротшою?
2. Хочеться знати твою думку з приводу того, на яких типах HPV-техніки ти вважаєш доцільним використання саме такої задньої підвіски. Чи можеш ти порекомендувати такий тип підвіски, наприклад, на лігерад, схожий на "Колумб", або на маленький складний лігерад на 20" колесах?
3. Також у мене викликає сумнів труба, на яку спирається сидіння. Труба тонша, ніж основна рама, та приварена лише в одній точці. І на цю трубу будуть діяти знакозмінні навантаження, тому досить висока вірогідність виникнення "втоми металу". Може, у конструкції будуть передбачені ще якісь підсилюючі елементи, яких немає на моделі?
4. Також мені дуже цікаво, скільки часу ти витрачаєш на створення нової тривимірної моделі у T-Flex. У тебе вже є досвід, є готові вузли та частини конструкцій від попередніх моделей - от саме з урахуванням усіх цих обставин мене й цікавить, скільки часу в тебе пішло та створення моделі "Універсал-2"?
1. Чим викликане використання такої довжелезної задньої консолі? Якщо з використанням труби замість вилки та консольним кріпленням заднього колеса начебто все зрозуміло, то з приводу довжини цієї труби мені не ясно - чим саме вона виграє у порівнянні з такою є самою консольною трубою, але удвічі коротшою?
2. Хочеться знати твою думку з приводу того, на яких типах HPV-техніки ти вважаєш доцільним використання саме такої задньої підвіски. Чи можеш ти порекомендувати такий тип підвіски, наприклад, на лігерад, схожий на "Колумб", або на маленький складний лігерад на 20" колесах?
3. Також у мене викликає сумнів труба, на яку спирається сидіння. Труба тонша, ніж основна рама, та приварена лише в одній точці. І на цю трубу будуть діяти знакозмінні навантаження, тому досить висока вірогідність виникнення "втоми металу". Може, у конструкції будуть передбачені ще якісь підсилюючі елементи, яких немає на моделі?
4. Також мені дуже цікаво, скільки часу ти витрачаєш на створення нової тривимірної моделі у T-Flex. У тебе вже є досвід, є готові вузли та частини конструкцій від попередніх моделей - от саме з урахуванням усіх цих обставин мене й цікавить, скільки часу в тебе пішло та створення моделі "Універсал-2"?
- Velodreamer
- Засновник
- Повідомлень: 314
- З нами з: 23 червня 2014, 11:25
- Реальне ім'я: Олексій Ганшин
- Звідки ви?: Холодний Яр, Україна
- Контактна інформація:
Re: Універсал - 2
Довжина маятника обумовлена низькою висотою трайка і одночасним бажанням мінімізувати вплив педалювання на підвіску. Якщо розміщувати шарнір підвіски далі назад, то під час просідання амортизатора ланцюг починає віддалятись від шарніру, збільшуючи кут між шарніром і основною лінією ланцюга. Чим ближчий цей кут до нуля градусів тим менший вплив натяжіння ланцюга на стискання пружини задньої підвіски. При нульовому куті натяжіння ланцюга ніяк не впливає на підвіску. При куті 90 градусів вся сила на тяжіння ланцюга передавалася б на підвіску. Можливо, ця залежність дорівнює або синусу або косинусу кута, зараз не пам’ятаю тригонометрію, але суть у тому, що синус 90 це одиниця, тобто, якщо ми маємо натяжіння ланцюга в 400 кг, то: 400*1= 400 – вся сила передається на пружину (якщо заблокувати колесо). У випадку з нулем, або 180 градусів синус є нульовим, тобто з 400 кг навантаженя нічого не передається на пружину, навіть якщо заблокувати колесо.Igor-Creator писав: 1. Чим викликане використання такої довжелезної задньої консолі? Якщо з використанням труби замість вилки та консольним кріпленням заднього колеса начебто все зрозуміло, то з приводу довжини цієї труби мені не ясно - чим саме вона виграє у порівнянні з такою є самою консольною трубою, але удвічі коротшою?
В реальному житті кут змінюється не тільки положенням підвіски (в залежності від навантаження), але ще й вибраними зірками. Конструкція з довгим маятником дозволяє мінімізувати вплив обох факторів, маючи при цьому тільки один ролик.
В конструкції з коротким маятником можна мінімізувати вплив підняттям шарніру ближче до лінії ланцюга (що я і робив на «Універсал-1»), проте при роботі підвіски ланцюг, знову ж таки, іде вгору від шарніру, і небажаний кут знову з’являється. Так само і при перемиканні на великі зірки. Виправити це можна додаванням другого ролика в систему, або переміщенням першого назад. Проте перемістити ролик назад не дає положення сидіння через його низьке розташування…
Ось начебто все. Додаю схему.
Використання консольного маятника я вважаю дуже перспективним. Найбільша перешкода – нестандартні вузли. Тому, наприклад, для фреймсетів це рішення не зовсім доцільне, бо прив’язує до використання задніх маточин під один тип підшипників. В сучасних велосипедах серійно випускаються тільки передні консолі. Вважаю це найбільшим недоліком. Другим недоліком можна вважати складність встановлення гальма, але це можна вирішити. В іншому консольний маятник кращий за вилку. Він більш жорсткий і дозволяє міняти покришку не знімаючи колесо. В принципі сам процес зйому колеса також можна робити дуже зручно і швидко, якщо це потрібно, скажімо для зменшення габаритів при транспортуванні.Igor-Creator писав: 2. Хочеться знати твою думку з приводу того, на яких типах HPV-техніки ти вважаєш доцільним використання саме такої задньої підвіски. Чи можеш ти порекомендувати такий тип підвіски, наприклад, на лігерад, схожий на "Колумб", або на маленький складний лігерад на 20" колесах?
Труба за сидінням спирається на дві точки. Одна знизу на рамі, інша – верхній упор амортизатора. Саме тому на схемі амортизатор нахилений назад, а не вперед – щоб рознести далі опорні точки одна від одної.Igor-Creator писав: 3. Також у мене викликає сумнів труба, на яку спирається сидіння. Труба тонша, ніж основна рама, та приварена лише в одній точці. І на цю трубу будуть діяти знакозмінні навантаження, тому досить висока вірогідність виникнення "втоми металу". Може, у конструкції будуть передбачені ще якісь підсилюючі елементи, яких немає на моделі?
Часу на саме моделювання не багато. Знаючи основні прийоми роботи в програмі я маю алгоритм дій ще до початку креслення. Найбільше часу іде на обдумування конструкції, часто взагалі не за комп’ютером. Коли схема визріла то її креслення займає не багато часу. Наприклад, модель «Універсал-2» створена за 2 години. Правда я мав вже готові моделі більшості вузлів, навіть важелів підвіски (вони ідентичні важелям «Гармонії»).Igor-Creator писав: 4. Також мені дуже цікаво, скільки часу ти витрачаєш на створення нової тривимірної моделі у T-Flex. У тебе вже є досвід, є готові вузли та частини конструкцій від попередніх моделей - от саме з урахуванням усіх цих обставин мене й цікавить, скільки часу в тебе пішло та створення моделі "Універсал-2"?
5393 км в 2013-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
- Igor-Creator
- Засновник
- Повідомлень: 62
- З нами з: 23 червня 2014, 08:35
- Реальне ім'я: Ігор Галанін
- Моя HPV-техніка:: Лігерад "Колумб" (2012 р.), лігерад "Світанок" (2015 р.), складний велосипед "Еврика-XXI" (2018 р.)
- Звідки ви?: Київська область
- Контактна інформація:
Re: Універсал - 2
Олексію, дякую за відповіді!
Тепер усе зрозуміло, от тільки я не можу погодитися ось з цим:
Труба, що знаходиться за сидінням, в одному місці закріплена жорстко (приварена до рами), але у двох інших точках (верхній упор амортизатора та верхня точка кріплення сидіння) до цієї труби прикладаються навантаження, які під час руху постійно змінюються як по величині, так і по напрямку. Тому я упевнений, що при нинішній схемі труба під сидінням дуже швидко відламається від рами.
Олексію, згадай випадок з одним із "Колумбів", коли рама тріснула саме у тому місці, де задня труба приварена до основної рами. В конструкції "Колумба" труба під сидінням має ті самі точки опору: знизу приварена до рами, а вище на цю трубу спирається сидіння та верхній упор амортизатора. На "Колумбі" труба за сидінням має таку саму товщину, як і основна рама, та й довжина її менша, ніж на "Гармонії-2", але все одно вона ламається, якщо її не посилити у тому місці, де вона приварена до рами.
Придивись уважно до моделі "Гармонії-2" і проаналізуй навантаження і деформації, які діють на цю трубу! Сподіваюсь, що я пояснив досить зрозуміло...
Тепер усе зрозуміло, от тільки я не можу погодитися ось з цим:
Верхній упор амортизатора ніяк не можна вважати "точкою опори", тобто ствердження "труба спирається на верхній упор амортизатора" є хибним! Правильно буде сказати, що саме амортизатор спирається на трубу, але не навпаки. Придивись уважно, і ти зрозумієш, що трикутник "труба за сидінням --- задній амортизатор --- задня консольна балка" не є жорстким.Velodreamer писав:Труба за сидінням спирається на дві точки. Одна знизу на рамі, інша – верхній упор амортизатора. Саме тому на схемі амортизатор нахилений назад, а не вперед – щоб рознести далі опорні точки одна від одної.
Труба, що знаходиться за сидінням, в одному місці закріплена жорстко (приварена до рами), але у двох інших точках (верхній упор амортизатора та верхня точка кріплення сидіння) до цієї труби прикладаються навантаження, які під час руху постійно змінюються як по величині, так і по напрямку. Тому я упевнений, що при нинішній схемі труба під сидінням дуже швидко відламається від рами.
Олексію, згадай випадок з одним із "Колумбів", коли рама тріснула саме у тому місці, де задня труба приварена до основної рами. В конструкції "Колумба" труба під сидінням має ті самі точки опору: знизу приварена до рами, а вище на цю трубу спирається сидіння та верхній упор амортизатора. На "Колумбі" труба за сидінням має таку саму товщину, як і основна рама, та й довжина її менша, ніж на "Гармонії-2", але все одно вона ламається, якщо її не посилити у тому місці, де вона приварена до рами.
Придивись уважно до моделі "Гармонії-2" і проаналізуй навантаження і деформації, які діють на цю трубу! Сподіваюсь, що я пояснив досить зрозуміло...
- Velodreamer
- Засновник
- Повідомлень: 314
- З нами з: 23 червня 2014, 11:25
- Реальне ім'я: Олексій Ганшин
- Звідки ви?: Холодний Яр, Україна
- Контактна інформація:
Re: Універсал - 2
Ти маєш рацію. Потрібно корегувати модель
5393 км в 2013-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
- Velodreamer
- Засновник
- Повідомлень: 314
- З нами з: 23 червня 2014, 11:25
- Реальне ім'я: Олексій Ганшин
- Звідки ви?: Холодний Яр, Україна
- Контактна інформація:
Re: Універсал - 2
Придумав, як закріпити деталі кронштейнів підвіски на рамі перед зварюванням:
- Вкладення
-
- DSCF1336.JPG (129.61 Кіб) Переглянуто 24031 раз
-
- DSCF1335.JPG (145.63 Кіб) Переглянуто 24031 раз
-
- DSCF1334.JPG (166.24 Кіб) Переглянуто 24031 раз
-
- DSCF1333.JPG (170.36 Кіб) Переглянуто 24031 раз
-
- DSCF1332.JPG (243.78 Кіб) Переглянуто 24031 раз
-
- DSCF1328.JPG (168.86 Кіб) Переглянуто 24031 раз
-
- DSCF1327.JPG (169 Кіб) Переглянуто 24031 раз
-
- DSCF1326.JPG (142.26 Кіб) Переглянуто 24031 раз
-
- DSCF1325.JPG (163.97 Кіб) Переглянуто 24031 раз
-
- DSCF1324.JPG (149.83 Кіб) Переглянуто 24031 раз
5393 км в 2013-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
- Igor-Creator
- Засновник
- Повідомлень: 62
- З нами з: 23 червня 2014, 08:35
- Реальне ім'я: Ігор Галанін
- Моя HPV-техніка:: Лігерад "Колумб" (2012 р.), лігерад "Світанок" (2015 р.), складний велосипед "Еврика-XXI" (2018 р.)
- Звідки ви?: Київська область
- Контактна інформація:
Re: Універсал - 2
Гарна ідея! Як то кажуть, "дешево та сердито" - проста конструкція із доступних матеріалів, але свою функцію виконує. Я схожими методами (на стапелі з фанери товщиною 20 мм) складав та зварював задню вилку для мого "Світанку". Але цю ідею я не сам придумав, а "підглянув" у Олексія.Velodreamer писав:Придумав, як закріпити деталі кронштейнів підвіски на рамі перед зварюванням:
-
- Повідомлень: 3
- З нами з: 15 серпня 2014, 21:59
- Реальне ім'я: Sergey Kalchenko
- Моя HPV-техніка:: Колумб-2
Re: Універсал - 2
Представьте что вы держите задний маятник в руках за две точки его крепления к раме и аморту, при этом колесом он стоит на земле. Теперь максимально по возможности перенесите вес своего тела на эти две точки маятника. В точке аморта вам придется давить вниз, а там где ось - тянуть вверх!
Теперь вы знаете какие усилия действуют на раму.
Кроме того неверно Алексей описал действие цепи на подвеску, оно минимально не когда цепь параллельна маятнику, а когда цепь проходит через линию оси подвески. Если ниже - трайк приподнимается и наоборот если выше. Это можно проверить с помощью предмета похожего на швабру или букву Г, привязав веревку к концу перекладины для тряпки, и потянув в сторону конца ручки. Конец ручки закрепить например уперев его в ботинок.
Теперь вы знаете какие усилия действуют на раму.
Кроме того неверно Алексей описал действие цепи на подвеску, оно минимально не когда цепь параллельна маятнику, а когда цепь проходит через линию оси подвески. Если ниже - трайк приподнимается и наоборот если выше. Это можно проверить с помощью предмета похожего на швабру или букву Г, привязав веревку к концу перекладины для тряпки, и потянув в сторону конца ручки. Конец ручки закрепить например уперев его в ботинок.
- Velodreamer
- Засновник
- Повідомлень: 314
- З нами з: 23 червня 2014, 11:25
- Реальне ім'я: Олексій Ганшин
- Звідки ви?: Холодний Яр, Україна
- Контактна інформація:
Re: Універсал - 2
Да, согласен. Нужно провести линию через ось маятника. Но тогда, как провести вторую линию, чтобы померить угол между ними? Сейчас не соображу.Электровело писав: Кроме того неверно Алексей описал действие цепи на подвеску, оно минимально не когда цепь параллельна маятнику, а когда цепь проходит через линию оси подвески.
- Вкладення
-
- DSCF1352.JPG (168.06 Кіб) Переглянуто 24008 разів
-
- DSCF1350.JPG (160.58 Кіб) Переглянуто 24008 разів
-
- DSCF1349.JPG (199.45 Кіб) Переглянуто 24008 разів
-
- DSCF1348.JPG (185.1 Кіб) Переглянуто 24008 разів
5393 км в 2013-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
-
- Повідомлень: 3
- З нами з: 15 серпня 2014, 21:59
- Реальне ім'я: Sergey Kalchenko
- Моя HPV-техніка:: Колумб-2
Re: Універсал - 2
Какую вторую линию, какую первую? Надо чтобы цепь проходила близко к оси подвески, вот видимо угол с вершиной на задней звезде и между осью подвески и отжимным роликом и есть то отхождение от идеала, однако такой подход все равно не компенсирует клевок вперед при торможении, да и ладно...Velodreamer писав: как провести вторую линию, чтобы померить угол между ними? Сейчас не соображу.