Значення ваги та її порінвняння
Додано: 16 квітня 2015, 09:00
Вже кілька днів задумуюсь над тим, щоб написати аргументовану статтю про значення ваги велосипеда. Звісно, основна причина для таких роздумів - відносно велика вага моїх рам. Якщо, в середньому, хардтейл ситибайк (велосипед для міста з передньою підвіскою і без задньої підвіски, алюміній) важить 16 кг, то мій лігерад важить близько 22-х.
В порівнянні з велосипедом для кросскантрі лігерад без багажників важить знову таки на 5-6 кг більше - 21 замість 14-ти (але порівняння з велосипедом без задньої підвіски, алюміній).
З шоссером різниця ще більше - 17.5 замість 10 кг.
В середньому мій лігерад важчий на 6 кг більше за фірмові велосипеди з алюмінію і легкими комплектуючими.
Зараз готую перелік всіх деталей, які я використовую для складання лігерадів, та записую їхню вагу. Звісно, велосипеди з цього каталогу (http://www.velostyle.com.ua/index.php?cat=646) зібрані з більш дорогих комплектуючих, а значить, якщо встановити такі ж деталі на мій лігерад, то він був би легший на 1-2 кг в сумі.
Але питання в іншому: на скільки приріст ваги в 6 кг робить велосипед повільнішим? Розрекламовані бренди настільки сильно засіли в головах людей, що вони сприймають вагу як вирішальний параметр.
Так на скільки ж реально впливає вага? Пропоную невеличкий екскурс в просту фізику. Щоб не втрачати час на розрахунки вручну будемо використовувати калькулятор потужності. Вручну те ж рахував, результати виявились дуже близькими до калькулятора.
Але спершу пропоную визначити, на скільки відсотків важкий лігерад реально важчий за легкий велосипед.
--------------------------------------------------------------------------------------
Приклад на сітібайку (з багажниками), і лігерад з багажниками.
--------------------------------------------------------------------------------------------
На перший погляд треба порівняти вагу велосипедів, тобто 16 і 22. Здається, що лігерад важчий за велосипед на 37.5%, що немало. Але суть в тому, що під час реального руху ви везете і свою вагу. А у випадку туризму ще й вагу вантажу.
Тому розрахунок має виглядати ось так:
Велосипед: 16+75 (75 - умовна вага велосипедиста)+10 кг вантажу = 101 кг фактичної ваги на дорозі.
Лігерад: 22+75+10 = = 107 кг фактичної ваги на дорозі.
Тепер різниця буде 5.9 % замість 37%, тобто менше, ніж на 1\16.
Якщо скористатись калькулятором, то от що маємо (варто зазначити, що для справедливого порівняння я змінював вагу одного і того ж лігераду, а не порівнював вертикальний велосипед з лігерадом):
---------------------------------------------------------------------------
вага лігераду | % нахилу гірки | швидкість потужність
---------------------------------------------------------------------------
16 кг | 0% | 28.4 км\год | 160 ватт
22 кг | 0% | 28.1 км\год | 160 ватт
---------------------------------------------------------------------------
16 кг | 3% | 13.9 км\год | 160 ватт
22 кг | 3% | 13.2 км\год | 160 ватт
--------------------------------------------------------------------------
16 кг | 6% | 8.2 км\год | 160 ватт
22 кг | 6% | 7.7 км\год | 160 ватт
======================================================
Лігерад ___ 22 кг | 0%| 28.1 км\год | 160 ватт
Велосипед 16 кг | 0% | 24.8 км\год | 160 ватт (вертикальний)
=====================================================
Як бачите, різниця зовсім невелика. Звісно, чим менше важить сам велосипедист, або чим менше він бере з собою вантажу, тим більше значення має вага самого велосипеду, і навпаки - найменший вплив власної ваги велосипеда виявляється на туристичні модифікації, які призначені возити деякі вантажі.
Калькулятор враховує як протидію від гравітації на підйомі, так і збільшення тертя кочення пропорційно росту ваги.
Ви можете провести власні тести. Посилання на калькулятор: http://translate.google.com/translate?d ... espeed.htm
Я ні в якому разі не хочу сказати, що вагою можна нехтувати. Ця інформація націлена лише на покращення розуміння фізики руху і опору велосипеду, і на розвіювання міфів і невірних уявлень. Звісно, слід прагнути зменшувати вагу, але без зайвого фанатизму.
В порівнянні з велосипедом для кросскантрі лігерад без багажників важить знову таки на 5-6 кг більше - 21 замість 14-ти (але порівняння з велосипедом без задньої підвіски, алюміній).
З шоссером різниця ще більше - 17.5 замість 10 кг.
В середньому мій лігерад важчий на 6 кг більше за фірмові велосипеди з алюмінію і легкими комплектуючими.
Зараз готую перелік всіх деталей, які я використовую для складання лігерадів, та записую їхню вагу. Звісно, велосипеди з цього каталогу (http://www.velostyle.com.ua/index.php?cat=646) зібрані з більш дорогих комплектуючих, а значить, якщо встановити такі ж деталі на мій лігерад, то він був би легший на 1-2 кг в сумі.
Але питання в іншому: на скільки приріст ваги в 6 кг робить велосипед повільнішим? Розрекламовані бренди настільки сильно засіли в головах людей, що вони сприймають вагу як вирішальний параметр.
Так на скільки ж реально впливає вага? Пропоную невеличкий екскурс в просту фізику. Щоб не втрачати час на розрахунки вручну будемо використовувати калькулятор потужності. Вручну те ж рахував, результати виявились дуже близькими до калькулятора.
Але спершу пропоную визначити, на скільки відсотків важкий лігерад реально важчий за легкий велосипед.
--------------------------------------------------------------------------------------
Приклад на сітібайку (з багажниками), і лігерад з багажниками.
--------------------------------------------------------------------------------------------
На перший погляд треба порівняти вагу велосипедів, тобто 16 і 22. Здається, що лігерад важчий за велосипед на 37.5%, що немало. Але суть в тому, що під час реального руху ви везете і свою вагу. А у випадку туризму ще й вагу вантажу.
Тому розрахунок має виглядати ось так:
Велосипед: 16+75 (75 - умовна вага велосипедиста)+10 кг вантажу = 101 кг фактичної ваги на дорозі.
Лігерад: 22+75+10 = = 107 кг фактичної ваги на дорозі.
Тепер різниця буде 5.9 % замість 37%, тобто менше, ніж на 1\16.
Якщо скористатись калькулятором, то от що маємо (варто зазначити, що для справедливого порівняння я змінював вагу одного і того ж лігераду, а не порівнював вертикальний велосипед з лігерадом):
---------------------------------------------------------------------------
вага лігераду | % нахилу гірки | швидкість потужність
---------------------------------------------------------------------------
16 кг | 0% | 28.4 км\год | 160 ватт
22 кг | 0% | 28.1 км\год | 160 ватт
---------------------------------------------------------------------------
16 кг | 3% | 13.9 км\год | 160 ватт
22 кг | 3% | 13.2 км\год | 160 ватт
--------------------------------------------------------------------------
16 кг | 6% | 8.2 км\год | 160 ватт
22 кг | 6% | 7.7 км\год | 160 ватт
======================================================
Лігерад ___ 22 кг | 0%| 28.1 км\год | 160 ватт
Велосипед 16 кг | 0% | 24.8 км\год | 160 ватт (вертикальний)
=====================================================
Як бачите, різниця зовсім невелика. Звісно, чим менше важить сам велосипедист, або чим менше він бере з собою вантажу, тим більше значення має вага самого велосипеду, і навпаки - найменший вплив власної ваги велосипеда виявляється на туристичні модифікації, які призначені возити деякі вантажі.
Калькулятор враховує як протидію від гравітації на підйомі, так і збільшення тертя кочення пропорційно росту ваги.
Ви можете провести власні тести. Посилання на калькулятор: http://translate.google.com/translate?d ... espeed.htm
Я ні в якому разі не хочу сказати, що вагою можна нехтувати. Ця інформація націлена лише на покращення розуміння фізики руху і опору велосипеду, і на розвіювання міфів і невірних уявлень. Звісно, слід прагнути зменшувати вагу, але без зайвого фанатизму.