В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"
Модератори: Velodreamer, Igor-Creator
- Velodreamer
- Засновник
- Повідомлень: 314
- З нами з: 23 червня 2014, 11:25
- Реальне ім'я: Олексій Ганшин
- Звідки ви?: Холодний Яр, Україна
- Контактна інформація:
В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"
Давно пора підяти тему. Я не спеціаліст по переднєпривідних лігерадах, тому прошу знаючих людей розказати і показати на малюнках, в чому полягає різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"?
http://hpv.com.ua/2014/09/veloshezlong- ... 1987g-rus/ - публікація з описом схеми Мазурчака (1987) р
http://hpv.com.ua/2014/09/veloshezlong- ... 1987g-rus/ - публікація з описом схеми Мазурчака (1987) р
- Вкладення
-
- Сторінка з книги "Сила людини - забута енергія". Судячи з виділеного чоним прямокутником тексту, автор зроив щось на зразок "Велотрона". Навряд чи він чув про нього раніше, був же залізний занавіс...
- p0063-sel.GIF (288.96 Кіб) Переглянуто 21234 разів
-
- Фото невідомога автора (прислав Сергій Петренко). Велосипед з переднім приводом і рухомою кареткою. Зроблений явно раніше за "Велотрон"
- 24rds.jpg (44.57 Кіб) Переглянуто 21234 разів
5393 км в 2013-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
- Igor-Creator
- Засновник
- Повідомлень: 62
- З нами з: 23 червня 2014, 08:35
- Реальне ім'я: Ігор Галанін
- Моя HPV-техніка:: Лігерад "Колумб" (2012 р.), лігерад "Світанок" (2015 р.), складний велосипед "Еврика-XXI" (2018 р.)
- Звідки ви?: Київська область
- Контактна інформація:
Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"
Я теж доки що не спец по передньопривідних лігерадах, але можу судити про них на основі своїх загальнотехнічних знань.
На даний час я бачу три відокремлені гілки розвитку передньопривідної HPV-техніки (не враховуючи деякі дуже екзотичні моделі). Я маю на увазі моделі з переднім приводом та рухомою кареткою, коли передне колесо є також рульовим.
Основна різниця між ними полягає у трьох моментах:
-- місце розташування рульової колонки (рульового шарніру)
-- кут нахилу рульового шарніру
-- трейл
Розглянемо усі три типа по черзі.
1. Привід "Мазурчак", як його прийнято звати у нас. Його характерна особливість полягає у тому, що місце розташування та кут нахилу рульової колонки майже співпадає з задньопривідними моделями лігерадів та класичними вертикальними велосипедами. Окрім розробок шановного Володимира Аксентійовича, до цього класу можна віднести дуже відому серію передньопривідних лігерадів CruzBike. Таку ж схему має "Андроїд" Йосипа Седлаковича, коли він поставлений у "верхню" позіцію. Взагалі-то кут нахилу рульової колонки у деяких моделей може бути меншим від "класичного" (той же "Андроїд" у "нижній" позиції, а також апарати фірми "Зокра"), але друга характерна особливість - розташування рульової колонки попереду сидіння - якраз і може відрізнити таку схему. Іще однією особливість цього типу приводу є використання "верхнього" руля - типу "супермен" або від класичного велосипеда.
2. Флевобайк, усі його клони та схожі на нього апарати. У них рульовий шарнір розташований ближче до середини лігерада, майже під сидінням, кут нахилу рульового шарніру близький до 45 градусів, але трейл все одно лишається таким же, як у задньопривідної велотехніки, тобто невеликий позитивний, розміром декілька сантиметрів. Руль завжди "нижній" (аватар) або може взагалі бути відсутнім.
3. "Пітони". Ось тут починається саме цікаве. Кут нахилу рульової колонки у цих апаратів коливається від 55 до 75 градусів (у середньому 60-65), рульовий шарнір розташований ще далі від переднього колеса, дуже низько (під сидінням), але основна відзнака класичних "пітонів" - великий негативний трейл, який може сягати 20-30 см! Саме цей фактор - великий негативний трейл - якраз і відрізняє справжні "пітони" від інших передньопривідних лігерадів та трайків. Рулюються "пітони" майже повністю ногами, тому руль у класичному його розумінні або відсутній, або виконує чисто номінальні функції ( встановити перемикачі та гальмівні ручки та класти на нього руки під час подорожі)
Окрім перерахованих виже, бувають ще й інші конструктивні схеми HPV-техніки з переднім приводом: наприклад, з нерухомою кареткою (тоді цеп трохи скручується при поворотах переднього колеса) або з нерухомим переднім колесом та керованим заднім мостом (приклад - трайк харьковчанина Юрія Ружицького), але зараз ми їх тут не розглядаеємо.
На даний час я бачу три відокремлені гілки розвитку передньопривідної HPV-техніки (не враховуючи деякі дуже екзотичні моделі). Я маю на увазі моделі з переднім приводом та рухомою кареткою, коли передне колесо є також рульовим.
Основна різниця між ними полягає у трьох моментах:
-- місце розташування рульової колонки (рульового шарніру)
-- кут нахилу рульового шарніру
-- трейл
Розглянемо усі три типа по черзі.
1. Привід "Мазурчак", як його прийнято звати у нас. Його характерна особливість полягає у тому, що місце розташування та кут нахилу рульової колонки майже співпадає з задньопривідними моделями лігерадів та класичними вертикальними велосипедами. Окрім розробок шановного Володимира Аксентійовича, до цього класу можна віднести дуже відому серію передньопривідних лігерадів CruzBike. Таку ж схему має "Андроїд" Йосипа Седлаковича, коли він поставлений у "верхню" позіцію. Взагалі-то кут нахилу рульової колонки у деяких моделей може бути меншим від "класичного" (той же "Андроїд" у "нижній" позиції, а також апарати фірми "Зокра"), але друга характерна особливість - розташування рульової колонки попереду сидіння - якраз і може відрізнити таку схему. Іще однією особливість цього типу приводу є використання "верхнього" руля - типу "супермен" або від класичного велосипеда.
2. Флевобайк, усі його клони та схожі на нього апарати. У них рульовий шарнір розташований ближче до середини лігерада, майже під сидінням, кут нахилу рульового шарніру близький до 45 градусів, але трейл все одно лишається таким же, як у задньопривідної велотехніки, тобто невеликий позитивний, розміром декілька сантиметрів. Руль завжди "нижній" (аватар) або може взагалі бути відсутнім.
3. "Пітони". Ось тут починається саме цікаве. Кут нахилу рульової колонки у цих апаратів коливається від 55 до 75 градусів (у середньому 60-65), рульовий шарнір розташований ще далі від переднього колеса, дуже низько (під сидінням), але основна відзнака класичних "пітонів" - великий негативний трейл, який може сягати 20-30 см! Саме цей фактор - великий негативний трейл - якраз і відрізняє справжні "пітони" від інших передньопривідних лігерадів та трайків. Рулюються "пітони" майже повністю ногами, тому руль у класичному його розумінні або відсутній, або виконує чисто номінальні функції ( встановити перемикачі та гальмівні ручки та класти на нього руки під час подорожі)
Окрім перерахованих виже, бувають ще й інші конструктивні схеми HPV-техніки з переднім приводом: наприклад, з нерухомою кареткою (тоді цеп трохи скручується при поворотах переднього колеса) або з нерухомим переднім колесом та керованим заднім мостом (приклад - трайк харьковчанина Юрія Ружицького), але зараз ми їх тут не розглядаеємо.
- Velodreamer
- Засновник
- Повідомлень: 314
- З нами з: 23 червня 2014, 11:25
- Реальне ім'я: Олексій Ганшин
- Звідки ви?: Холодний Яр, Україна
- Контактна інформація:
Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"
Дуже дякую за аналіз! Це має бути у виглді статті на сайті!
5393 км в 2013-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
- Igor-Creator
- Засновник
- Повідомлень: 62
- З нами з: 23 червня 2014, 08:35
- Реальне ім'я: Ігор Галанін
- Моя HPV-техніка:: Лігерад "Колумб" (2012 р.), лігерад "Світанок" (2015 р.), складний велосипед "Еврика-XXI" (2018 р.)
- Звідки ви?: Київська область
- Контактна інформація:
Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"
Добре, зроблю статтю. А ще у статтю добавлю трішки більше подробиць про "Зокру" та її аналоги - їх відрізняє більший нахил рульової вісі та більший трейл.Velodreamer писав:Дуже дякую за аналіз! Це має бути у виглді статті на сайті!
- Velodreamer
- Засновник
- Повідомлень: 314
- З нами з: 23 червня 2014, 11:25
- Реальне ім'я: Олексій Ганшин
- Звідки ви?: Холодний Яр, Україна
- Контактна інформація:
Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"
Тобто "Зокра" не пітон, а "крузбайк\мазурчак"?
5393 км в 2013-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
- Igor-Creator
- Засновник
- Повідомлень: 62
- З нами з: 23 червня 2014, 08:35
- Реальне ім'я: Ігор Галанін
- Моя HPV-техніка:: Лігерад "Колумб" (2012 р.), лігерад "Світанок" (2015 р.), складний велосипед "Еврика-XXI" (2018 р.)
- Звідки ви?: Київська область
- Контактна інформація:
Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"
Вважаю, що саме так і є! Я начебто досить аргументовано це виклав...Velodreamer писав:Тобто "Зокра" не пітон, а "крузбайк\мазурчак"?
Ось той самий легендарний "Велотрон", створений паном Мазурчаком ще біля 30 років тому. Порівняй із сучасною "Зокрою" місце розташування та кут нахилу рульової колонки, трейл, форму та місце розташування руля. А потім порівняй усі ці характеристики "Зокри" з класичним "Пітоном". Як на мене, то висновки виходять більш ніж очевидні...
- Velodreamer
- Засновник
- Повідомлень: 314
- З нами з: 23 червня 2014, 11:25
- Реальне ім'я: Олексій Ганшин
- Звідки ви?: Холодний Яр, Україна
- Контактна інформація:
Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"
Дуже цікавий відеоканал від любителя пітонів: http://youtu.be/luXB98S9Z7g
Рекомендую
Рекомендую
5393 км в 2013-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му
- Igor-Creator
- Засновник
- Повідомлень: 62
- З нами з: 23 червня 2014, 08:35
- Реальне ім'я: Ігор Галанін
- Моя HPV-техніка:: Лігерад "Колумб" (2012 р.), лігерад "Світанок" (2015 р.), складний велосипед "Еврика-XXI" (2018 р.)
- Звідки ви?: Київська область
- Контактна інформація:
Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"
Так, і справді цікавий відеоканал! Я підписався на нього одразу ж, після першого перегляду. Цей товариш створює дуже цікаві та незвичні експериментальні моделі, які реально їздять, незважаючи на їх нетрадиційну схему.
У свою чергу, пропоную два канали любителів Флевобайка:
http://www.youtube.com/user/FlevoMartin/videos
http://www.youtube.com/user/recumbentbike/videos
У свою чергу, пропоную два канали любителів Флевобайка:
http://www.youtube.com/user/FlevoMartin/videos
http://www.youtube.com/user/recumbentbike/videos