Я теж доки що не спец по передньопривідних лігерадах, але можу судити про них на основі своїх загальнотехнічних знань.
На даний час я бачу три відокремлені гілки розвитку передньопривідної HPV-техніки (не враховуючи деякі дуже екзотичні моделі). Я маю на увазі моделі з переднім приводом та рухомою кареткою, коли передне колесо є також рульовим.
Основна різниця між ними полягає у трьох моментах:
-- місце розташування рульової колонки (рульового шарніру)
-- кут нахилу рульового шарніру
-- трейл
Розглянемо усі три типа по черзі.
1. Привід "Мазурчак", як його прийнято звати у нас. Його характерна особливість полягає у тому, що місце розташування та кут нахилу рульової колонки майже співпадає з задньопривідними моделями лігерадів та класичними вертикальними велосипедами. Окрім розробок шановного Володимира Аксентійовича, до цього класу можна віднести дуже відому серію передньопривідних лігерадів CruzBike. Таку ж схему має "Андроїд" Йосипа Седлаковича, коли він поставлений у "верхню" позіцію. Взагалі-то кут нахилу рульової колонки у деяких моделей може бути меншим від "класичного" (той же "Андроїд" у "нижній" позиції, а також апарати фірми "Зокра"), але друга характерна особливість - розташування рульової колонки попереду сидіння - якраз і може відрізнити таку схему. Іще однією особливість цього типу приводу є використання "верхнього" руля - типу "супермен" або від класичного велосипеда.
- Туристичний Крузбайк "Квест"
- Cruzbike-Quest.JPG (63.48 Кіб) Переглянуто 17100 разів
- Швидкісний Крузбайк "Вендетта" для перегонів
- Cruzbike-Vendetta.jpg (72.67 Кіб) Переглянуто 17100 разів
2. Флевобайк, усі його клони та схожі на нього апарати. У них рульовий шарнір розташований ближче до середини лігерада, майже під сидінням, кут нахилу рульового шарніру близький до 45 градусів, але трейл все одно лишається таким же, як у задньопривідної велотехніки, тобто невеликий позитивний, розміром декілька сантиметрів. Руль завжди "нижній" (аватар) або може взагалі бути відсутнім.
- Флево-трайк
- FlevoTrike.jpg (161.93 Кіб) Переглянуто 17100 разів
- Флево-рейсер
- flevo-racer.jpg (122.43 Кіб) Переглянуто 17100 разів
3. "Пітони". Ось тут починається саме цікаве. Кут нахилу рульової колонки у цих апаратів коливається від 55 до 75 градусів (у середньому 60-65), рульовий шарнір розташований ще далі від переднього колеса, дуже низько (під сидінням), але основна відзнака класичних "пітонів" - великий негативний трейл, який може сягати 20-30 см! Саме цей фактор - великий негативний трейл - якраз і відрізняє справжні "пітони" від інших передньопривідних лігерадів та трайків. Рулюються "пітони" майже повністю ногами, тому руль у класичному його розумінні або відсутній, або виконує чисто номінальні функції ( встановити перемикачі та гальмівні ручки та класти на нього руки під час подорожі)
- Класичний пітон-лігерад
- Python-1.jpg (89.03 Кіб) Переглянуто 17100 разів
- Пітон-2-вантажний (конструкція Олексія Ганшина)
- Cargo_Python_2.jpg (115.74 Кіб) Переглянуто 17100 разів
Окрім перерахованих виже, бувають ще й інші конструктивні схеми HPV-техніки з переднім приводом: наприклад, з нерухомою кареткою (тоді цеп трохи скручується при поворотах переднього колеса) або з нерухомим переднім колесом та керованим заднім мостом (приклад - трайк харьковчанина Юрія Ружицького), але зараз ми їх тут не розглядаеємо.