В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Розділ для обговорення технічних питань. Тут можна поділитися досвідом, або набратися досвіду, задаючи питання.

Модератори: Velodreamer, Igor-Creator

Аватар користувача
Velodreamer
Засновник
Повідомлень: 313
З нами з: 23 червня 2014, 11:25
Реальне ім'я: Олексій Ганшин
Звідки: Холодний Яр, Україна
Контактна інформація:

В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Повідомлення Velodreamer » 05 вересня 2014, 16:13

Давно пора підяти тему. Я не спеціаліст по переднєпривідних лігерадах, тому прошу знаючих людей розказати і показати на малюнках, в чому полягає різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"?
http://hpv.com.ua/2014/09/veloshezlong- ... 1987g-rus/ - публікація з описом схеми Мазурчака (1987) р
Зображення
Вкладення
p0063-sel.GIF
Сторінка з книги "Сила людини - забута енергія". Судячи з виділеного чоним прямокутником тексту, автор зроив щось на зразок "Велотрона". Навряд чи він чув про нього раніше, був же залізний занавіс...
p0063-sel.GIF (288.96 Кіб) Переглянуто 1798 разів
24rds.jpg
Фото невідомога автора (прислав Сергій Петренко). Велосипед з переднім приводом і рухомою кареткою. Зроблений явно раніше за "Велотрон"
24rds.jpg (44.57 Кіб) Переглянуто 1798 разів
5393 км в 2013-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му

Аватар користувача
Igor-Creator
Засновник
Повідомлень: 59
З нами з: 23 червня 2014, 08:35
Реальне ім'я: Ігор Галанін
Моя HPV-техніка:: 1. Лігерад "Колумб" S/№ 3 (2012 р., зібрано на основі фреймсету).
2. Лігерад "Світанок" (2015 р.)
Звідки: Київська область
Контактна інформація:

Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Повідомлення Igor-Creator » 25 вересня 2014, 09:39

Я теж доки що не спец по передньопривідних лігерадах, але можу судити про них на основі своїх загальнотехнічних знань.
На даний час я бачу три відокремлені гілки розвитку передньопривідної HPV-техніки (не враховуючи деякі дуже екзотичні моделі). Я маю на увазі моделі з переднім приводом та рухомою кареткою, коли передне колесо є також рульовим.
Основна різниця між ними полягає у трьох моментах:
-- місце розташування рульової колонки (рульового шарніру)
-- кут нахилу рульового шарніру
-- трейл
Розглянемо усі три типа по черзі.

1. Привід "Мазурчак", як його прийнято звати у нас. Його характерна особливість полягає у тому, що місце розташування та кут нахилу рульової колонки майже співпадає з задньопривідними моделями лігерадів та класичними вертикальними велосипедами. Окрім розробок шановного Володимира Аксентійовича, до цього класу можна віднести дуже відому серію передньопривідних лігерадів CruzBike. Таку ж схему має "Андроїд" Йосипа Седлаковича, коли він поставлений у "верхню" позіцію. Взагалі-то кут нахилу рульової колонки у деяких моделей може бути меншим від "класичного" (той же "Андроїд" у "нижній" позиції, а також апарати фірми "Зокра"), але друга характерна особливість - розташування рульової колонки попереду сидіння - якраз і може відрізнити таку схему. Іще однією особливість цього типу приводу є використання "верхнього" руля - типу "супермен" або від класичного велосипеда.

Cruzbike-Quest.JPG
Туристичний Крузбайк "Квест"
Cruzbike-Quest.JPG (63.48 Кіб) Переглянуто 1722 разів


Cruzbike-Vendetta.jpg
Швидкісний Крузбайк "Вендетта" для перегонів
Cruzbike-Vendetta.jpg (72.67 Кіб) Переглянуто 1722 разів


2. Флевобайк, усі його клони та схожі на нього апарати. У них рульовий шарнір розташований ближче до середини лігерада, майже під сидінням, кут нахилу рульового шарніру близький до 45 градусів, але трейл все одно лишається таким же, як у задньопривідної велотехніки, тобто невеликий позитивний, розміром декілька сантиметрів. Руль завжди "нижній" (аватар) або може взагалі бути відсутнім.

FlevoTrike.jpg
Флево-трайк
FlevoTrike.jpg (161.93 Кіб) Переглянуто 1722 разів


flevo-racer.jpg
Флево-рейсер
flevo-racer.jpg (122.43 Кіб) Переглянуто 1722 разів


3. "Пітони". Ось тут починається саме цікаве. Кут нахилу рульової колонки у цих апаратів коливається від 55 до 75 градусів (у середньому 60-65), рульовий шарнір розташований ще далі від переднього колеса, дуже низько (під сидінням), але основна відзнака класичних "пітонів" - великий негативний трейл, який може сягати 20-30 см! Саме цей фактор - великий негативний трейл - якраз і відрізняє справжні "пітони" від інших передньопривідних лігерадів та трайків. Рулюються "пітони" майже повністю ногами, тому руль у класичному його розумінні або відсутній, або виконує чисто номінальні функції ( встановити перемикачі та гальмівні ручки та класти на нього руки під час подорожі)

Python-1.jpg
Класичний пітон-лігерад
Python-1.jpg (89.03 Кіб) Переглянуто 1722 разів


Cargo_Python_2.jpg
Пітон-2-вантажний (конструкція Олексія Ганшина)
Cargo_Python_2.jpg (115.74 Кіб) Переглянуто 1722 разів


Окрім перерахованих виже, бувають ще й інші конструктивні схеми HPV-техніки з переднім приводом: наприклад, з нерухомою кареткою (тоді цеп трохи скручується при поворотах переднього колеса) або з нерухомим переднім колесом та керованим заднім мостом (приклад - трайк харьковчанина Юрія Ружицького), але зараз ми їх тут не розглядаеємо.

Аватар користувача
Velodreamer
Засновник
Повідомлень: 313
З нами з: 23 червня 2014, 11:25
Реальне ім'я: Олексій Ганшин
Звідки: Холодний Яр, Україна
Контактна інформація:

Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Повідомлення Velodreamer » 27 вересня 2014, 13:04

Дуже дякую за аналіз! Це має бути у виглді статті на сайті!
5393 км в 2013-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му

Аватар користувача
Igor-Creator
Засновник
Повідомлень: 59
З нами з: 23 червня 2014, 08:35
Реальне ім'я: Ігор Галанін
Моя HPV-техніка:: 1. Лігерад "Колумб" S/№ 3 (2012 р., зібрано на основі фреймсету).
2. Лігерад "Світанок" (2015 р.)
Звідки: Київська область
Контактна інформація:

Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Повідомлення Igor-Creator » 29 вересня 2014, 07:20

Velodreamer писав:Дуже дякую за аналіз! Це має бути у виглді статті на сайті!
Добре, зроблю статтю. А ще у статтю добавлю трішки більше подробиць про "Зокру" та її аналоги - їх відрізняє більший нахил рульової вісі та більший трейл.

zockra.jpg
Класична "Зокра"
zockra.jpg (109.35 Кіб) Переглянуто 1695 разів

Аватар користувача
Velodreamer
Засновник
Повідомлень: 313
З нами з: 23 червня 2014, 11:25
Реальне ім'я: Олексій Ганшин
Звідки: Холодний Яр, Україна
Контактна інформація:

Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Повідомлення Velodreamer » 29 вересня 2014, 15:03

Тобто "Зокра" не пітон, а "крузбайк\мазурчак"?
5393 км в 2013-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му

Аватар користувача
Igor-Creator
Засновник
Повідомлень: 59
З нами з: 23 червня 2014, 08:35
Реальне ім'я: Ігор Галанін
Моя HPV-техніка:: 1. Лігерад "Колумб" S/№ 3 (2012 р., зібрано на основі фреймсету).
2. Лігерад "Світанок" (2015 р.)
Звідки: Київська область
Контактна інформація:

Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Повідомлення Igor-Creator » 30 вересня 2014, 07:37

Velodreamer писав:Тобто "Зокра" не пітон, а "крузбайк\мазурчак"?
Вважаю, що саме так і є! Я начебто досить аргументовано це виклав...
Ось той самий легендарний "Велотрон", створений паном Мазурчаком ще біля 30 років тому. Порівняй із сучасною "Зокрою" місце розташування та кут нахилу рульової колонки, трейл, форму та місце розташування руля. А потім порівняй усі ці характеристики "Зокри" з класичним "Пітоном". Як на мене, то висновки виходять більш ніж очевидні...

velotron.jpg
Оригінальний "Велотрон" - той самий, про який писали в журналі "Моделіст-Конструктор" у 1987 році
velotron.jpg (198.06 Кіб) Переглянуто 1688 разів

Аватар користувача
Velodreamer
Засновник
Повідомлень: 313
З нами з: 23 червня 2014, 11:25
Реальне ім'я: Олексій Ганшин
Звідки: Холодний Яр, Україна
Контактна інформація:

Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Повідомлення Velodreamer » 03 жовтня 2014, 19:55

Дуже цікавий відеоканал від любителя пітонів: http://youtu.be/luXB98S9Z7g
Рекомендую
5393 км в 2013-му
3736 км в 2014-му
3393 км в 2015-му

Аватар користувача
Igor-Creator
Засновник
Повідомлень: 59
З нами з: 23 червня 2014, 08:35
Реальне ім'я: Ігор Галанін
Моя HPV-техніка:: 1. Лігерад "Колумб" S/№ 3 (2012 р., зібрано на основі фреймсету).
2. Лігерад "Світанок" (2015 р.)
Звідки: Київська область
Контактна інформація:

Re: В чому різниця між "Пітоном" і "Мазурчаком"

Повідомлення Igor-Creator » 07 жовтня 2014, 07:15

Так, і справді цікавий відеоканал! Я підписався на нього одразу ж, після першого перегляду. Цей товариш створює дуже цікаві та незвичні експериментальні моделі, які реально їздять, незважаючи на їх нетрадиційну схему.
У свою чергу, пропоную два канали любителів Флевобайка:
http://www.youtube.com/user/FlevoMartin/videos
http://www.youtube.com/user/recumbentbike/videos


Повернутись до “Технічні питання”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: 1 і 0 гість